پیله ابریشم

مرکز خرید پیله ابریشم اعلا

نخ ابریشم، لیفی است مستحکم و مقاوم که توسط کرم ابریشم تنیده می شود. الیاف حاصل از آن کاملا طبیعی هستند و در صنعت های مختلفی از جمله صنعت پارچه سازی، صنعت مواد آرایشی، صنایع نساجی و غیره…کاربرد دارد. پیله ابریشم اعلا توسط کرم آن به شکل کروی تنیده می شود،همچنین یک پنجم پیله را ابریشم تشکیل می دهد و هرچه کرم ابریشم بزرگ تر باشد پیله ای که این کرم به اطراف خود می تند نیز حجیم تر و بزرگتر است بنابراین میزان تولیدی این محصول هم بیشتر می شود.

مرکز خرید پیله ابریشم اعلا

نحوه استفاده از پیله ابریشم

نحوه استفاده از پیله ابریشم در زمان قدیم که هنوز نایلون های پلاستیکی و الیاف های مصنوعی که برای ساخت پارچه ها کاربرد دارند موجود نبودند،مردم از الیاف طبیعی ابریشم در زمان های جنگ برای ساخت پارچه ها استفاده می کردند.

استفاده پیله ابریشم در صنعت نساجی توسط ماشین نخ پیچی تمام اتوماتیک انجام می شود.نخ ابریشم قبل از رسیدن به کارخانه باید کارهایی روی آن انجام شود تا ابریشم خام به دست آید،همانطور که گفتیم کرم ابریشم پیله را به اطراف خود می تند و زمانی که پیله بزرگ شد آنها را باهم داخل آب جوش می ریزند و به نقطه جوش خاصی می رسانند.پیله های این کرم در داخل آب از بین می روند و به این ترتیب نخ ابریشم خام به دست می آید.ماشین نخ پیچی ابریشم،پیله های ابریشم را از طریق پود گذاری به تار نخ ابریشم اعلا تبدیل می کند.

پیله ابریشم کاربردهای زیادی در صنایع و تجارت دارد.نخ های ابریشم دارای رنگ های متفاوتی می باشد که رنگ نخ هم بستگی به نوع کرم و پیله ای دارد که کرم تنیده است‌ بنابراین این نخ ها برای تولید انواع پارچه ها با رنگ و طرح های مختلف کاربرد فراوانی دارند هم چنین این نخ ها دارای رنگ براقی می باشند.

همان طور که می دانیم خانم ها به زیبایی پوست خود بسیار اهمیت می دهند امروزه این محصول در آرایشگاه ها به عنوان ماسک جهت سفید کردن و پاکسازی مورد استفاده قرار می گیرد.

پیله ابریشم حتی در پزشکی هم استفاده می شود به عنوان نمونه در تولید بانداژ،پلاتین و غیره…کاربرد فراوانی دارد.

در انبارداری پیله ابریشم باید نکاتی رعایت شود تا مانع فاسد و خراب شدن این نخ اعلا شود؛ یکی از این موارد نور زیاد خورشید می باشد،بنابراین در جایی قرار دهید که نورگیری زیاد و اکسیژن رسانی زیاد نداشته باشد.

قیمت پیله ابریشم اعلا

قیمت پیله ابریشم اعلا قیمت پیله ابریشم اعلا بستگی مستقیمی با وزن آن دارد هرچه وزن پیله بیشتر باشد ابریشم خام موجود در آن پیله نیز بیشتر است و در فروش این محصول تاثیر به سزایی دارد.

پیله ابریشم توسط بازرگانان و شرکت های معتبر آن بصورت عمده به فروش می رسد هم چنین می توانید از طریق فروشگاه های اینترنتی نیز برای خرید این محصول با کیفیت اعلا اقدام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *