پیله ابریشم

صادرات پیله ابریشم بهداشتی تولید نوغان

کرم ابریشم با استفاده از غده هایی که در دهانش وجود دارد ماده ای ترشح می‌کند و آن را به صورت پیله دور خود می تند. از این پیله ها در صنایع لوازم بهداشتی بسیار استفاده می‌شود. صادرات پیله ابریشم بهداشتی امروزه به دلیل تقاضای زیاد مشتریان، در کشور بسیار انجام می‌شود. این پیله ها را بعد از جمع آوری به کارخانه ها می‌فرستند و در بسته بندی های بهداشتی قرار می‌دهند و به همه ی شهر ها صادر می‌کنند. صادرات پیله ابریشم بهداشتی تولید نوغان

تاریخچه استفاده از پیله ابریشم در محصولات بهداشتی

تاریخچه استفاده از پیله ابریشم در محصولات بهداشتی تاریخچه استفاده از پیله ابریشم نوغان به هزار و چهار صد سال پیش باز می‌گردد. از زمان های قدیم با کشف خواص درمانی این محصول طبیعی انسان ها شروع به پرورش کرم های ابریشم کردند تا بتوانند پیله های بیشتری را جمع آوری کرده و مورد استفاده قرار دهند. تا آنجایی که با آزمایش های فراوان متوجه این نکته شدند که استفاده از این پیله ها باعث از بین رفتن چین و چروک های صورت و بخصوص اطراف چشم می‌شود. استفاده از این پیله های کوچک که به آن ها لیف پروتئینی نیز گفته می‌شود خیلی وقت است که بین مردم باب شده و از آن استفاده می‌شود.

در حقیقت 98 درصد پیله های ابریشم را پروتئین تشکیل داده است و مواد دیگر موجود در آن شامل کربوهیدرات ها و مواد معدنی دیگر هستند. به همین دلیل این محصول از مواد اولیه ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می‌شود. ابریشم به دلیل داشتن الیافی نرم و انعطاف پذیر در تولید انواع لباس های زیر و حوله های بهداشتی کاربرد بسیاری دارد. همچنین از این ابریشم ها در صنایع پزشکی نیز بسیار استفاده می‌شود و از آن ها در ساخت و تهیه انواع بانداژ های بهداشتی استفاده می‌کنند. زیرا مواد مفید موجود در ابریشم جذب بدن شده و باعث التیام زخم ها می‌شوند. از پیله ابریشم ارگانیک همانطور که گفتیم در طب سنتی برای روشن شدن پوست، از بین بردن چین و چروک، کلاژن سازی و از بین بردن لکه ها استفاده فراوانی می‌شود. این پیله های ابریشم همچنین برای تولید انواع ماسک های جوان کننده پوست نیز به کار برده می‌شوند.

آمار صادرات پیله ابریشم بهداشتی ایرانی در جهان

آمار صادرات پیله ابریشم بهداشتی ایرانی در جهان پیله ابریشم صادراتی یکی از انواع محصولات با کیفیت می‌باشد که آمار صادرات آن به دلیل استفاده بسیار از ابریشم ها در صنایع آرایشی و بهداشتی در جهان روز به روز بالا تر می‌رود. از این محصول در اکثر کشور ها استفاده می‌شود. در ایران نیز به دلیل سفارشات زیادی که برای خرید این محصول به آن ها داده می‌شود، سالانه میزان معینی از ابریشم های بدست آمده را به کشور های دیگر صادر می‌کنند. 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *