پیله ابریشم برای پوست

خرید پیله ابریشم راوک برای زیبایی پوست

پیله ابریشم راوک

پیله ابریشم راوک بهترین نوع و نژاد ایرانی است که در این مقاله به مقایسه نژادها چینی، ژاپنی و راوک (راوک نام محلی در کهکلویه است) میپردازیم.

حتما فیلم آخر همین مقاله رو ببینید

پیله ابریشم مناطق مختلف چگونه است؟

الیاف ابریشم الیاف پروتیئنی است که از کرم ابریشم تولید می شود و از آمینه آلفا تشکیل شدهاست.
الیاف ابریشم شامل 97 درصد پروتیئن و بقیه موم، کربوهیدرات، رنگدانه و ترکیبات معدنیاست.
پروتیئن در ابریشم دارای تقریبا 75 درصد فیبروئین و 25 درصد سریسین است. سریسین ، الیاف ابریشم سخت و کدر است، بنابراین قبل از رنگرزی باید آن را صمغ گیری کرد.
ابریشم بر اساس مناطق بومی به نژادهای چینی، ژاپنی، اروپایی، گرمسیر و کره ای تقسیم بندی میشود.
نژاد ژاپنی معمولا بدن لارو و بدون کرک، اما گاهی اوقات کرک دار است. لارو این نژادها عموما قوی بوده و در مقابل شرایط نامساعد محیطی مقاومت می کند. دوران لاروی نسبتا طولانی بوده و پیله ها لوبیایی شکل و قشر پیله ها دارای بافت فشرده می باشند. رنگ پیله ها سفید وگاهی به رنگ سبز و زرد نیز دیده می شود.
در نژادهای چینی، کرم ها فعالانه از برگ توت تغذیهکرده و رشد آنها نسبتا سریع و یکنواخت است. در اغلب نژادهای چینی پوست لارو کاملا سفیدو در پاره ای نژادها علایم مختلفی را می توان بر روی پوست بدن لاروها مشاهده کرد.
لارو ایننژادها نسبت به درجه حرارت بالا و بیماری موسکاردین کمتر حساس هستند. شکل پیله ها بیضیو کوتاه یا کروی بوده به رنگ های سفید، زرد طلایی، گوشتی یا قرمز دیده می شود. الیاف ابریشم ژاپنی دارای خواص مفید است مانند تخلخل بالا و درجه ای از رنگ طبیعی است.

پیله ابریشم راوک

مقایسه پیله ابریشم راوک (کهگیلویه) با دو نژاد دیگر

در این پژوهش از سویه مختلف ابریشم استفاده شده است که نام و مشخصات پیله های در زیر شرح داده شده است:

نمونه یک انتخاب شده از ابریشم چینی کد 124- نمونه دوم انتخاب شده از ابریشم ژاپنی کد 153- نمونه سوم نمونه انتخاب شده از پیله ابریشم راوک کد 1524

برای صمغ گیری از ماده بی کربنات سدیم na2co3) 2g/1) و دترجت g/1 10 با L:R متفاوت در دمای 100 درجه سانتی گراد و به مدت 1 ساعت استفاده گردبد.

برای تعیین مقادیر رنگ (b* و *a* ، L) تابع انعکاس K/S و فاکتور انعکاسی هر یک از نمونه های رنگرزی شده از اسپکتروفتومتر انعکاسی با نام تجاری color–eye 7000A ساخت شرکت Gertag Macbeth با منبع نوری D65 و زاویه دید 10 درجه استفاده گردید. برای اندازه گیری طول دستگاه Zwick ساخت کشور آلمان استفاده گردید.

نتایج این آزمایش از این قرار است: 

نتایج ارزیابی ازدیاد طول، استحکام و درصد سریسین نمونه های صمغ گیری شده و صمغ گیرینشده در جدول زیر نشان داده شده است.

پیله ابریشم راوک

همانگونه که در این جدول مشاهده میگردد، پیله ابریشم راوک نسبت به چینی و ژاپنی دارای سریسین بیشتری می باشد.

همچنین با توجه به جدول 1 مشاهده میشود که استحکام نمونه ها پس از انجام عملیات صمغ گیری کاهش یافته است.
کاهش استحکام به این علت است که وجود سریسین در ابریشم صمغ گیری نشده باعث اتصالرشته های فیبروئینی به یکدیگر می شود. این رشته ها با حذف سریسین از یکدیگر جدا شده و استحکام نهایی لیف کاهش می یابد. همچنین مشاهده می گردد که ابریشم ژاپنی بیشترین استحکام و ازدیاد طول را دارد.

پیله ابریشم برای زیبایی پوست

همانطور که گفته شد 97 درصد پیله ابریشم را پروتیین در بر گرفته است. که امروزه علاوه بر صنعت نساجی در صنایع مختلف دیگری نیز استفاده میشود که در زیر چند نمونه را توضیح میدهیم:

  • صنایع نظامی:

لباس ضد گلوله: این لباس ضدگلوله که از ترکیب پیله کرم ابریشم با یک رزین خاص ساخته شده و سپس به شکل هیدرولیکی فشرده شده است، مقاوم و سبک است.
ضخامت این جلیقه‌های ضدگلوله 14 تا 20 میلیمتر، وزن آن 2.5 الی چهار کیلومتر بوده و قیمت آن یک سوم جلیقه‌های رایج است.

  • پزشکی:

التیام زخم: زمانی که دانشمندان برخی از باکتری‌های E.Coli را روی ابریشم گذاشتند و یک نور سبز را به مدت یک ساعت به آن تاباندند، دریافتند که عمر باکتری تا ۴۵ درصد کاهش یافت. بر طبق گفته‌ی یانگ کیم، این فرآیند بسیار مشابه است با فرآیند تأثیر هیدروژن پراکسید برای ضد عفونی کردن یک بریدگی یا خراش.
در واقع ابریشم و نوری که بر روی آن تابیده می‌شود می‌توانند واکنشی شیمیایی را تولید کنند که شباهت بسیاری به واکنش شیمیایی هیدروژن پراکسید دارد.

پایداری استخوان: مِی وِی به همراه گروه‌اش یک گونه ابریشم ایجاد کرده‌اند که می‌تواند برای حفظ استخوان‌ها راه‌حلی بهتر به نسبت استفاده از فلز باشد. این ابریشم در عین آن که بسیار قوی است، کشش‌پذیر است و پس از حدود یک سال از میان می‌رود و به این ترتیب دیگر نیازی به یک جراحی دیگر برای خارج ساختن آن از بدن نیست.

  • آرایشی و بهداشتی:

ماسک ها ابریشمی: چندین نمونه از ماسک های ابریشم تولید و روانه بازار شده است که تمامی این برندها خارجی بوده طرز ساخت این نوع ماسکها به صورت مخفی و مختص به یک برند است.

ولی پیشنهاد گروه ما: استفاده از پیله ابریشم راوک به صورت ارگانیک بر روی پوست است.

تاثیر استفاده ی ارگانیک از پیله ابریشم بر روی پوست بهتر از تاثیر ماسک های ابریشی داخل بازار بوده و همینطور قابله اطمینان تر از برندهای خارجی است.

پیله ابریشم راوک

موارد استفاده از پیله ابریشم برای پوست:

برای مشاوره رایگان و خرید محصول تماس بگیرید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *