پیله کرم ابریشم عمده

خرید عمده پیله کرم ابریشم در تهران

پیله کرم ابریشم

این روزها در بیشتر نقاط کشور به پرورش کرم ابریشم می‌پردازند اما بازهم نسبت به مصرف نخ ابریشم تولید کمتری داریم. پیله کرم ابریشم ابتدا در گیلان و سپس در خراسان بیشتر میباشد و رشد و تولید در این مناطق گسترش یافته است.

کرم ابریشم علاوه بر اینکه پیله خوبی دارد و از آن نخ ابریشم و پارچه های ابریشمی استخراج میکنیم برای خوراک برخی حیوانات نیز مناسب میباشد؛ چرا که کرم ابریشم دارای مقدار زیادی پروتئین و چربی و مقدار کمی کلسیم و فسفر و منیزیم میباشد، به همین دلیل افرادی نیاز خود را به صورت خرید عمده پیله کرم ابریشم انجام می‌دهند.

مصارف کرم و پیله کرم ابریشم

  • از پیله کرم ابریشم برای بافت پارچه ابریشمی استفاده می‌شود.
  • از پیله کرم ابریشم نخ ابریشم مرغوب برای بافت قالی استخراج می‌شود.
  • کرم ابریشم غذای مناسبی برای خزندگان و پرندگان خانگی می‌باشد.
  • از پیله خالی کرم ابریشم برای گلسازی و ساخت کاردستی استفاده می‌شود.

پیله کرم ابریشم

اطلاعاتی درباره پیله کرم ابریشم

پیله کرم ابریشم حدود ۴۶۰۰ سال قبل توسط ملکه‌ای در چین کشف شد و تا به امروز پرورش آن ادامه پیدا کرده، چرا که پیله کرم ابریشم مصارف زیادی در صنعت دارد.

در ایران نیز پرورش کرم ابریشم در شهرهای مختلفی از جمله تهران رواج پیدا کرده است و کارگاه‌هایی در این شهر راه‌اندازی شده که پس از پرورش و بدست آوردن پیله کرم ابریشم آنرا مستقیما به بازار ارائه می‌دهند؛ بازار خرید عمده پیله کرم ابریشم را انجام می‌دهد و روی آن کار می‌کند تا انواع ابریشم و پارچه های ابریشمی بوجود بیاورد.

بهتر است بدانید ۲۰هزار تخم کرم ابریشم حدود ۲۰تا ۲۵کیلو پیله کرم ابریشم می‌دهد که گاهی میتوان با مراقبت و رسیدگی بیشتر آنرا به ۴۰کیلو گرم افزایش داد.

برای هر جعبه تخم کرم ابریشم تقزیبا محیطی به اندازه ۴۰متر مربع لازم است.

به طور متوسط از هر ۳۰کیلو پیله تر میتوان ۵کیلو گرم نخ ابریشم خام بدست آورد و با ۵کیلو گرم ابریشم خام میتوان حدود ۲متر مربع از یک فرش را بافت.

پیله کرم ابریشم

چرخه زندگی کرم ابریشم

پروانه بالغ ماده در هر تابستان حدود ۵۰۰ تخم می‌گذارد؛ فرد پرورش دهنده تخم ها را بین کاغذ و یا پارچه گرم نگه می‌دارد تا بهار سال بعد، تخم ها بیضی شکل هستند و منافذی برای تنفس روی آنها قرار دارد.

این تخم ها در طول روز به ۱۶ساعت آفتاب نیاز دارند تا رشد کنند و همچنین رطوبت مکان نگه‌داری آنها باید ۷۵تا ۸۰درصد باشد و دمای آن ۱۵تا ۲۵درجه سانتی گراد.

بعد از آن کرم ها از تخم بیرون آمده و مراحل خواب خود را می‌گذرانند و از برگ درخت توت تغذیه می‌کنند تا به حد ترشح ابریشم و تنیدن پیله برسند.

زمانی که کرم ابریشم پیله را تشکیل می‌دهد اجازه می‌دهیم پیله به اندازه مورد نظر برسد و تا قبل از پروانه شدن آنرا برداشت میکنیم که این بازه زمانی حدودا ۴۵روز طول می‌کشد.

بعد از برداشت پیله برای فروش آن اقدام میکنیم که معمولا متقاضیان ترجیح می‌دهند پیله مورد نظر خود را با خرید عمده پیله کرم ابریشم تهیه کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *