پیله ابریشم

بازار صادرات پیله ابریشم

صادرات پیله ابریشم که به  مدت ۱۰ سال در کشورمان راکد بوده، دوباره راه اندازی شده و در سال جاری حدودا معادل ۳۱ تن پیله ابریشم صادر شد. برخوردار بودن از کیفیت مناسب باعث افزایش تعداد چشم گیر خریداران و متقاضیان در این بازار شده است. صادرات پیله ابریشم در مقایسه با فروش آن در بازار داخلی افزایش محسوسی داشته و باعث گردیده تا عامه مردم با حداقل سرمایه وارد بازار پرورش، تولید و فروش این محصول شوند. 

بازار صادرات پیله ابریشم

صفر تا صد تولید پیله ابریشم

صفر تا صد تولید پیله ابریشم

بازار پیله ابریشم با افزایش رو به رشد تولید و تقاضا باعث شده تا دوباره اداره نوغانداری فعالیت خود را پس از ده سال از سر گیرد.

صفر تا صد پیله ابریشم امروزه با کمترین سرمایه در کارگاه های تولید کرم ابریشم انجام می شود.

کرم ابریشم با شروع فصل تابستان با تغذیه از برگ درخت توت پوست اندازی می کند و به دور خود پیله می تند سپس پروانه کرم ابریشم از پیله خود خارج می شود.

بعد از اندک زمانی  یک تار ابریشمی نازک ترشح کرده و  با چسبی که تهیه می کند پیله را به صورت سطح صافی به هم می چسباند که این کار دو یا سه روز به طول می انجامد.

 پیله به عنوان محصول اصلی در تهیه ابریشم خام استفاده می شود. 

دو تا سه روز پس از تشکیل پیله کرم درون آن به شفیره تبدیل می شود و دو تا سه هفته طول می کشد تا پروانه از پیله خارج می شود.

طول رشته نخ ابریشم از یک پیله ممکن است تا ۹۰۰ متر برسد، خارج شدن  پروانه از پیله باعث پارگی و تکه تکه شدن نخ می شود به همین دلیل پیله ها را در آفتاب یا ظرف آب جوش می اندازند تا کرم های درون آن بمیرد. 

نرخ روز پیله ابریشم صادراتی

نرخ روز پیله ابریشم صادراتی

نرخ پیله ابریشم با توجه به کیفیت و مرغوبیت آن متغیر می باشد و جهت تولید و پیشرفت در بخش کشاورزی (جهاد کشاورزی، اداره نوغانداری) زیر نظر دولت با تامین و توزیع به موقع نهاده ها راه را برای فعالیت و پیشرفت در این زمینه هموار کرده است.

با حمایت دولت به خانوارهای نوغاندار (تسهیلات) یا تامین تخم نوغان به صورت یارانه ای افراد را ترغیب به تلاش در این زمینه می کند.

همچنین پس از پرسه تولید در هنگام فروش به صورت تضمین شده تولیدات را در بهترین بازار به فروش رسانده و درامد حاصل را به آن ها می رساند و برای فروش پیله کرم ابریشم مراکز تخصصی و مربوط به این کار را دایر کرده اند و از آن در مصارف دارویی جهت درمان برخی بیماری ها مانند سرطان، به دلیل قوی و مستحکم بودن تار آن برای ساخت جلیقه ضد گلوله، التیام زخم ها استفاده می شود، که بسته به نوع کاربرد درجه کیفیت و نرخ آن فرق میکند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *