پیله کرم ابریشم عمده

خرید عمده پیله کرم ابریشم

پیله کرم ابریشم

پیله کرم ابریشم جزو محصولاتی می‌باشد که این روزها در بازار به صورت عمده خرید و فروش می‌شود و مصارف زیادی در صنعت دارد، بسیار پرطرفدار بوده و پرورش آن در کشور ما نیز انجام می‌شود.

خرید عمده پیله کرم ابریشم معمولا برای کارگاه‌های نخ ریسی و یا قالی بافی انجام می‌شود؛ در این مکان ها پیله کرم ابریشم را تهیه کرده و آنرا به نخ ابریشم تبدیل می‌کنند و به صورت خام و پخته مورد استفاده قرار میدهند.

طرز ساخت ابریشم

برای اینکه بتوانیم نخ ابریشم تولید کنیم باید از رسیدن پیله کرم ابریشم به مرحله شفیرگی جلوگیری کنیم .

شفیرگی همان رسیدن کرم ابریشم به پروانه می‌باشد، که برای انجام این کار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود، سپس پیله کرم ابریشم را به آبجوش منتقل میکنیم تا نرم شود و سرنخ ابریشم را به ما بدهد؛ زمانی که سر نخ ابریشم را پیدا کردیم شروع به ریسیدن آن میکنیم و آن را دور قرقره می‌پیچیم.

پیله کرم ابریشم

روش های جلوگیری از شفیرگی

برای اینکه پیله کرم ابریشم به پروانه بالغ نرسد از روش‌های زیر استفاده می‌کنیم:

  • پیله را در مقابل نور آفتاب قرار می‌دهیم.
  • پیله کرم ابریشم را می‌توان در معرض بخار آبجوش قرار داد.
  • از روش های صنعتی و شیمیایی استفاده کرد.
  • در محیطی گرم از آنها نگهداری کرد.

مشخصات نخ ابریشم

زمانی که پیله را از مرحله شفیرگی دور کردیم و آنرا به آب گرم و یا جوش انداختیم سر نخ ابریشم را بدست ما می‌دهد.

پیله کرم ابریشم گاهی ۵۰۰متر و در برخی مواقع ۱۲۰۰متر طول تار دارد، به گونه‌ای که فرضا از حدود ۱۱کیلو پیله تازه میتوان یک کیلو گرم نخ ابریشم خام دریافت کرد.

تارهای ابریشم می‌توانند تا ۲۰ درصد کشیده شوند و خاصیت ارتجاعی بالایی دارند، در خیلی مواقع قدرت ابریشم با قدرت سیم آهنی با همان ضخامت برابری میکند چرا که ابریشم دارای قدرت بالایی می‌باشد.

زمانی که شروع میکنیم نخ را به دور قرقره می‌پیچیم چندین پیله را به طور متوالی در همان قرقره جای میدهیم که این نخ ها حاوی ۱۰تا ۱۲رشته هستند و از آنها به عنوان نخ ابریشم یک لائی یاد می‌شود.

با اینکه کشور ما نیز تولید نخ ابریشم دارد اما بهتر است بدانید بیشترین نخ ابریشم جهان توسط کشور‌های چین و هندوستان تولید می‌شود.

این کشور ها با ایجاد و راه اندازی کارگاه های بزرگ پرورش کرم ابریشم توانسته‌اند رتبه های نخست بیشترین تولید کننده پیله کرم ابریشم را به خود اختصاص دهند، و حتی اینکه علاوه بر کارگاه های پرورش کرم ابریشم توانسته‌اند کارخانجات بزرگ نخ ریسی ابریشم و تولید پارچه های ابریشمی را داشته باشند.

پیله کرم ابریشم

خرید عمده پیله کرم ابریشم

مشتران و تاجرانی که در این زمینه فعالیت میکنند میدانند که به دلیل ماندگاری بالا و همچنین به دلیل پایین آمدن هزینه و قیمت پیله کرم ابریشم این محصول را به صورت عمده و در تناژ بالا سفارش و خرید میکنند.
محصولی که از ما خرید میکنید مطمعن باشید با درجه بندی که دارد از نوع درجه یک و با پایینترین قیمت ممکن است به دلیل اینکه عرضه پیله کرم ابریشم توسط ما بدونه واسطه انجام میگیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *